Endodonție

Endodonţia se ocupă cu tratamentul infecţiilor pulpei dentare şi al complicaţiilor acestora în ţesutul situat sub dinte.

Title:

Description:

Simptome & Diagnostic

Endodonţia se ocupă cu tratamentul infecţiilor pulpei dentare şi al complicaţiilor acestora în ţesutul situat sub dinte – parodonţiul apical.
Tratamentul endodontic este o succesiune de proceduri terapeutice care are ca scop eliminarea infecţiei de la nivelul pulpei dentare şi protejarea zonelor decontaminate de alte agresiuni microbiene.
Tratamentul endodontic este una din cele mai întâlnite intervenţii stomatologice. Dacă pulpa unui dinte este infectată sau inflamată sau infecţia a ajuns la nivelul parodonţiului apical, tratamentul endodontic este necesar pentru a salva dintele.

De ce am nevoie de un tratament endodontic?

Tratamentul endodontic este necesar atunci cand pulpa dentara se inflameaza sau se infecteaza de obicei datorita unei carii profunde, a unor obturatii coronare (plombe) intinse, fracturi sau fisuri in smalt, sau ca urmare a unor traumatisme suferite de dinte. In cazul in care nu se intervine la timp durerile se pot agrava, mergandu-se pana la formarea de abcese.

Informații utile

Cât durează un tratament endodontic?

De obicei pentru un tratament endodontic obișnuit este suficientă o singura ședință de 1-2 ore, totuși în unele cazuri mai complicate este nevoie de două sau mai multe ședințe. Odată terminat tratamentul endodontic sunteti sfătuit să luati legatura cu medicul dumneavoastră dentist pentru a efectua o restaurare coronară de durată a dintelui (coroana).Restaurarea coronară de durată este extrem de importantă deoarece redă funcționalitatea dintelui.

Cât de dureros este un tratament de canal?

Faptul că folosim anestezice de ultimă generație vă garantează dumneavoastră ca pacient ca nu veți simți nici cea mai mică durere pe parcursul tratamentului.

O să mă doară după aceea?

Uneori este posibil sa simtiți o usoară jenă sau durere la masticatie, care trece de obicei la antiinflamatoare ușoare gen Nurofen. În cazuri foarte rare, cand canalele sunt infectate cu foarte multe bacterii este posibil să apară și o umflatură, caz în care va sfătuim să vă adresați cabinetului nostru pentru prescrierea unui antibiotic adecvat.

Servicii
Tip serviciu